Subuh di Broga Hill.


24 January 2012

Ini nama dia kasut.



5.30- Alarm berbunyi. Aku terjaga. Sepak sepak mira suruh dia bangun. Dia taknak. Baiklah aku sepak lagi *dgn lebih padu. K dia bangun. Gosok gigi bushuk <-- Mira. Basuh muka comel <--Aku. Pakai baju *tight in* seluar, tudung, sarung sweater->zip!  Pakai sukin, kasut. Ambil beg. *muka serius*Masuk kereta. Chammak chalo!  

6.00 a.m- Tiba di kaki Bukit Broga. Eh tak maksud aku Broga Hill. Cari cousin aku. K dah jumpa. Pendakian ke puncak bermula. Masing masing dgn muka ketat. Mengantuk tapi eksited. Tanpa ada perasaan bersalah kami mendaki Broga Hill tu tanpa membuat stretching, apatah lagi senam robik, mahupun  poco poco dance. K persetankan. Kami kan hebat. *tepuk tepuk dada, jeling*
HeuHeuHeu tinggi, boleh nampak KLCC, MID VALLEY, PAVILION, BILLION, GIANT,TESCO SEMENYIH EH SUME LA!

 6.15 a.m- Kami tiba. Bukan ke destinasi tapi di pertengahan destinasi. Pergh mintak nyawa! K wat relek wat peace wat bodoh wat jakun. Godek godek beg. K camtaek kau tahu. Mana air ?? Mana?? Mana?? Di mana kau??  Ohh tidak dibawa rupenye... WHAT??! What the cow??!! Perasaan cambangan mula menerpa. K zip beg balik dgn muka redha. Tak pe tak pe. Telan air liur. Kesat peluh. K sabar Diba*usap kepala sendiri.* Sabarkan separuh dari Adiba. Nah mmuah sikit. Tetibe.

6.30 a.m- Jalan tunduk.  Kesat peluh. Pandang depan. Apesal ramai orang? Pandang bawah perghh tinggi siaa...kalau jatuh boleh mati ni. Barulah aku sedar yang kami dah sampai.Yahoo! Jaiho! Rasa macam nak buat happy dancing, sep sep, langgar bontot ke bontot dgn Mira, jap lepastukan rasa cam nak nyanyi Chammak Chalo ft. Mira buat konsert kat atas tu. Namun, sebagai perempuan yang sangat menjaga kecomelannya, k aku batalkan hasrat murni aku tu. Alhamdullilah aku masih normal.



6.45 a.m- Menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan. Subhanallah. Senyum dalam hati. Cari sejadah. K tak bawak. Ambil cardigan, letak atas tanah. Pakai telekung. Solat. Orang sekeliling usha pelik. Aahh persetankan mereka.

Subhanallah ;)


7.00 a.m- Kechet kechet! Snap gambar. Macam macam adegan dan pose. Nah lihatlah dunia, lihatlah. 

Pose sakit perut

Pose bajet comel.

Usha line clear tak

K line clear, eh ape Lan Shau gambar rosak.

No caption

No caption lagi.

Err apahal ni?kbai.


Oh my, tinggi nye aku.

Pose mahal.

Ni lagi mahal. ?Manje gitu.

Slim.


Tanak komen pape.






Pun sama.


Erm sama jugak.

Ini Anwar Tarmizi, orang kata dia adalah saya versi lelaki.

kesakaian apakah cuba dipaparkan?

kita sama tinggi. k?ehem! *tepuk tepuk dia.*


Forever be my girlfriend, insyaAllah.



 8.00 a.m- Sambung mendaki untuk layer kedua, ketiga dan keempat. Banggos gilos hatis inis tahus taks. Tapi tetibe aku rasa macam err... tercabar betul bila terdengar sorang awek ni cakap tinggi bukit ni baru 1/10 tinggi gunung Kinabalu. Eerr yeekee??ohh. k fine. * Terjun dari situ.*

9.00 a.m- Say kbai to Broga hill. Oh ya ondewe turun bawah tu, kami terjumpa buaian yang pernah digunakan masa Dr. Sheikh Muszaphar kahwin dgn bini dia tu. Memandangkan jiwa keanak anakkan masih menebel dalam diri ini, aku pun paksa Mira dukung aku untuk panjat atas buai tu. Ohh osemnye main buai atas bukit. Hewhewhew. Kbai.

No comments:

Post a Comment