Diari Ramadhan Gua: Part 1

Assalamualaikum people! Alhamdullilah, saya masih bernyawa! Cuma masa yang ada terlalu terhad lantas menjadikan saya begitu angkuh, sombong dan kedekut untuk mengupdate entry... asif jiddan! Oh ya, Happy Ramadhan by the way. 

Dengan berbekalkan sambal ikan bilis, tempoyak dan sebotol kicap cap kipas udang yang dibekalkan oleh mama, maka bermulalah momen momen pertama kali menyambut Ramadhan tanpa keluarga di sisi. Awhh syahdunya tidak terkata. *kesat air mata* 

Sedang enak menjamah hidangan ketika bersahur, mulalah kepala otak ni mengada ngada nak melayan perasaan. Teringat mama kat rumah haih... siapalah yang teman beliau masak untuk sahur. Mesti bosan masak sorang sorang. Erghh rindunya. Menyesal pulak sahur tahun lepas tak tolong beliau bersungguh sungguh.

Tu belum masuk part berbuka lagi. Setiap hari, sebelum masuk je azan maghrib papa dah call tanya apa lauk berbuka. Nampak tak ke-caring-an beliau yang melimpah ruah itu? Yang tidak syoknya, lepastu nanti adalah gua dengar suara suara sumbang yang sibuk menjerit jerit di belakang melaporkan apa yang mama masak untuk berbuka hari tu. Peh... Perasaan dengki gua bukan kepalang. Nanti kalian nanti kalian, tunggu kakak kalian yang handsome ni balik nanti tahulah kalian. 


Yaa Kajang is not that far right? Tapi jadual beta di sini terlalu padat tahap infiniti. Maka probabiliti untuk beta kembali ke pangkuan keluarga sangatlah tipis. Konklusinya, marilah kalian beramai ramai membuat rombongan melawat beta yang kesepian dan kurang kasih sayang ini. Nescaya, Ramadhan kalian akan lebih bermakna. tsk..tsk..tsk.. Dah cukup gua cuba untuk berlawak jenaka sebenarnya.

Oh ya, di sini sisters boleh memilih untuk bertarawih di mahallah atau di masjid. Kalau mengikut citarasa gua, gua memilih untuk bertarawih di masjid. Feeling dia memang aumm... Terasa betul suasana Ramadhan tu. HEHE HEHE 

Okey guys, keep praying and make a good things on Ramadhan! Don't lose it! May Allah increase our iman and accept our ibadah! Okey nampak tak sebenarnya gua dah ketandusan idea, maka dengan itu gua tamatkan diari ramadhan gua ni dengan ucapan Assalamualaikum w.b.t.

p/s: Cita cita gua nak puasa penuh tahun ni. Kalian?