pakwe yang dah nak mati lagi lima bulan





selain filem Titanic, filem bergenre gegeli yang aku pernah tengok ialah  filem A Walk To Remember. first time aku tengok movie tu masa tingkatan 3. zezaman aku tengah syok bercinta dengan diri sendiri. tsktsktsk 


semenjak aku tengok filem tu, secara tak sengajanya aku terpasang cita cita nak ada pakwe sakit leukemia. tetibe aku teringin nak ada pakwe yang tak lama lagi nak mati supaya aku dapat jaga dan bersama pakwe tu sampai hujung nyawa dia. aku nak rasa macam mana yang Landon Carter dalam filem A Walk To Remember tu rasa bila dia tahu si Jammie Sullivan tu dah takde harapan untuk hidup lama lagi. aku nak tahu rasa dia macam mana! 


berdasarkan imaginasi aku masa tu, aku cuba bayangkan kalau aku ada pakwe yang dah nak mati lagi lima bulan. apa aku nak buat dengan dia. hmm... aku rasa bulan pertama aku nak ajak pakwe tu naik kereta api travel satu dunia. bulan kedua aku nak bawak pakwe tu main bungee jumping yang kat south africa dengan naik roller coaster yang panjang gila kat jepun tu. bulan ketiga aku nak bawak dia relax pusing pusing tengok dasar laut sambil naik kapal selam. bulan keempat aku nak masak dan bagi dia makan semua makanan kegemaran dia. bulan kelima aku nak belajar terima hakikat pada yang bulan keenamnya dia bakal pergi meninggalkan aku yakni...mati. 


agak agaknya apa aku rasa masa hari pertama bulan keenam tu? sedih macam mana yang aku hadapi masa tu? kalaulah betul betul  maha Esa nak uji aku. agaknya aku sanggup tak jadi orang yang redha pada bulan keenam tu?




I love you. Please stay | via Tumblr na We Heart It http://weheartit.com/entry/61268610/via/shewentquietly